Voortgang lopende jaar relevante ontwikkelingen
Onze inwoners en ondernemers zien één gemeente en willen ook één gemeente ervaren. Tegelijkertijd zijn wij wel een organisatie die van ruimtelijk tot sociaal gebied bijna vierhonderd producten en diensten aanbiedt. Hierin is het dan ook onze missie om de dienstverlening van de gemeente Groningen te blijven aanbieden vanuit het perspectief van deze inwoner en ondernemer: zodat onze inwoner en ondernemer een optimale ervaring wordt geboden. De belangrijke taak die de komende tijd dan ook voor ons ligt is het integraal inrichten van onze dienstverlening.
Hiervoor hebben we in 2021 de nieuwe visie op dienstverlening opgesteld, waar aan de hand van zes principes ons wensbeeld van optimale dienstverlening staat beschreven. Wij zien het in 2022 als onze taak om met actief aan de slag te gaan om naar dit wensbeeld toe te groeien. Dit doen we met concrete acties, zoals het verbeteren van de samenwerking tussen organisatieonderdelen, het investeren in de ontwikkeling van een MijnGroningen omgeving voor toegankelijke digitale dienstverlening en uitvoering geven aan de Groninger Digitale Agenda (eind 2021). Deze laatstgenoemde behelst de gebundelde uitwerking van onze ambitie op het gebied van digitalisering en dienstverlening.